27 augusti 2022

I rätt sällskap så

 Några Dahlior fick följa med hem från landet igår. Det ska komma en del regn så lika bra att knipsa lite. De blir inte så fina om det kommer mycket regn. Egentligen har dessa den färg som jag är minst förtjust i av de Dahlior jag har och som också tagit över i rabatten. De ljusa har försvunnit. Men allt är förlåtet. I rätt sällskap är de riktgt fina. Som ihop med kvistar med bär från fläderbusken jag fick för tio år sen. Den är nu ett stort träd och det är lyxigt att kunna knipsa både egna blommor och bär.



Känns lite sensommar och höststart med lite dovare färger. Men ska nog ge bort några knölar och skaffa några nya ljusare till nästa år. Cerise och orange var aldrig tanken från början. Men så är det spännande med trädgård också för man vet aldrig riktigt hur det blir. 



Läste att man kan torka Dahlior i kattsand. Kanske kul att prova. Ja mycket Dahlior blir det alla fall. Lätt att bli lite besatt. Får göra en egen etikett för Dahlior för tror inte mitt intresse kommer avta närmsta tiden. Snarare ökar det ju mer man håller på praktiskt och även läser. Som med de flesta intressen och hobbyer.



Rätt sällskap gäller kanske för oss människor också. I sällskap där man trivs som bäst blommar man ut och känner sig som en bättre version av sig själv, i andra sällskap försvinner man helt och blir en blyg viol eller dahliaknopp som på bilden nedan. Så är det alla fall för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.