15 januari 2023

Tulpanens dag


 Tulpaner behövs verkligen nu. Hade med mig en bukett till min kompis Viveka som bjöd mig på sopplunch häromdagen. Det blev lite spontant och ibland är ju det bäst. Alltid så inspirerande att träffa henne min fd arbetskamrat. 


Tror buketten blir fin när den slår ut. Två nyanser på tulpaner blandat med lite kvistar från trädgården. Bland annat Tibast som slår ut med små lila blommor. Lite spirea, vinbärkvistar, syren och en magnoliakvist. Tycker det är fint att blanda lite skrufsig spirea med fräscha tulpaner. Små ljusgröna blad slår ju också ut på de kvistarna. Tulpanerna växer så kommer ikapp höjden på kvistarna om ett par dagar.


Matchade snöret med tulpanernas färg när jag band buketten.


Fina schackhuset där hon bor. Ja uppiggande med en långlunch. Det var reflexväst på när jag cyklade hem i regnet. Cyklade via biblioteket för att hämta en bok jag beställt. Tipsar om den i nästa inlägg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.