19 oktober 2022

Vintervila för pelargonerna

Klippte ner mammas kärlekspelargoner och tog hem de till vårt uterum för vintern. Mina egna två stora nändes jag inte klippa ner än. Blommar så fint.  Hennes blommade också så fint med mörkröda blommor. Men skulle ju in i bilen och jag tänkte det var risk att de gick av. De andra skulle bara lyftas in.





Den röda är egentligen tre plantor som jag haft i stugan. Men tyckte de blev för stora i fönstret där. Har haft de i flera, flera år. Lättskötta!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett uterum för växterna. Ja, nu åker mina tre stora pelargoner in här också. Två har vuxit sig så stora så egentligen vet jag inte vad jag ska göra med dem. En har ändrat färg från röd/vit spräcklig (Mallorca) till knallröd, det är lite lustigt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en bra vinterplats för växter. Men de flesta står i garaget i stugan. Så de har blivit nerklippta för att få plats på en bänk närmast fönstret.
      Kram

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.