18 oktober 2022

Vass i vasen

 Vassen jag plockade på min cykeltur har hamnat i en vas. Tycker om att mysa till det lite inne på hösten. I mitten av rundeln av flaskvaser står ett batteriljus. Vågar inte ha levande ljus i kombination med torr vass.



Några kvistar av kärleksört står kvar i vaserna med vatten. men vassen står torrt.


Torkat lite äppelchips i en tork jag köpt på Clas Ohlsson. Tror den drar mindre el än att dra igång ugnen. Skivade de tunt på mandolin och torkade sen på låg värme.


Ja man får göra vad man kan för att mysa till hösten. Nu är det mörka morgnar och kvällar. Jag förbrukar många värmeljus och stearinljus. Det som ser ut som ett oljeljus går på batteri med timer. Tycker det ser ok ut för att vara fake.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.