08 april 2020

Från gula hörnan


Blev påmind om att vi faktiskt har en Mahonia som växer i en undanskymd hörna.
Knipsade av några grenar. Den kallas även Nordens Mimosa har jag lärt mig.
Föredrar Mimosa men så här i påsktid är det fint att kunna ta in några kvistar. 
Bladen är glansiga och påminner lite om järnek. 


Plockade några vitsippor häromdagen också. De var knoppiga men slog ut i vasen.


Bredvid Mahonia växer även lite spretig Forsythia. Tror egentligen den spridit sig från grannens.
Knipsade lite av den också.



Vinbärskvistarna slår snabbt ut.  Påskpynt från gömmorna.


I Malmövasen satte jag fjädrar som redan fanns bland påskpyntet.





4 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort i all sin enkelhet! Dina keramikvaser är jättesöta. Fint att samla ihop och gör ett litet stilleben.
    Önskar dig och familjen en riktigt Glad och Solig Påsk!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Gunilla! Hoppas din påsk varit fin också detta annorlunda år.
      Kram Annika

      Radera
  2. Nordens Mimosa, det har jag aldrig hört... så vackert!
    Du är en hejare på växter!

    GLAD PÅSK!
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Hoppas Din påsk varit bra trots allt i år.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.