31 mars 2020

Försöker spritsa



Hittade en liten botten av rödbetskaka i frysen. Gjorde två små bottnar istället för en stor när jag bakade den. Smakar som morotskaka men den är lite rödaktig vilket var fint i julas.
Receptet hittade jag hos bloggen Vackert Naturligt. Nu försökte jag liva upp denna med lite spritsad frosting. Inspirerad av boken nedan Baka och spritsa av Emma Brink Rask.


Får nog öva lite på själva spritsandet. Har köpt några tyllar i metall som verkar mer pålitliga än de jag har. Just nu känns det skönt att ägna sig åt lite bakning och matlagning. Har varit duktiga på att göra av med det vi hade i frysen och en del av det som fanns där behövde livas upp lite.


5 kommentarer:

  1. Härligt att hitta gömda godsaker i frysen. Själv hittade jag en hel burk frosting sen i somras, den smakade inte konstigt så jag piffade upp några halvtorra muffins... ;)
    Håller med om att det är svårt att få in den rätta sprits-snitsen!

    Allt gott!
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får nog öva lite. Ser ju väldigt fint och snitsigt ut på bilderna i boken :)
      Kram Annika

      Radera
  2. Ja att få till det som i böckerna är inte det lättaste. . . .och inte att spritsa heller!!! :-) Men din kaka ser jätte god ut!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man får öva lite tror jag. Men kakan var god och lagom stor.
      Önskar Dig en fin kommande påskhelg i denna konstiga tid.
      Kram Annika

      Radera
  3. Kul att rödbetskakan kommer fram och roligt att spritsa. Min morfar var konditor och jag har kvar några gamla spritsar från honom, jag älskar att spritsa maränger med dem. Upplever att det är svårare med smet som är hårdare, vispad grädde och maräng är mjukt och bra. hoppas ni mår bra i dessa tider. Kram

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.