22 mars 2014

Trädgårdsmässa

Hade en jättetrevlig dag på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar igår.
Hade inte alls tänkt åka dit egentligen.
Men så sådde min vän Lena och hennes mamma ett lite frö om mässbesök, 
som grodde och blev till två flugor i en smäll.
Vi fick tillfälle att ses och att gå på trädgårdsmässa är ju alltid trevligt.
Tack Gerd för Du kom med idén.



Vi startade med att lyssna på Gunnel Carlsson som pratade om Tusen trädgårdar den 29 juni.
Du kan läsa mer här klicka på länken:  Trädgårdsriket  om du vill visa din egen trädgård eller se vilka som håller sina trädgårdar öppna för visning där du befinner dig. Själv tillhör jag den senare kategorin som absolut kan tänka mig att inspireras och lära mig av andras trädgårdar. Låter som ett trevlig arrangemang. Gunnel själv hade haft 1300 besökare i sin 800 kvm trädgård berättade hon.
Allt gick bra och det var en av de bästa dagarna i hennes liv sa hon. Kul och givande och inget blev förstört. Bara katten stack hemifrån i två dagar men den kom tillbaka.






Är sugen på ett fikonträd. Kanske skulle man våga testa ett Bornholmsfikon i år?
De här fanns i In the Moods fina monter.


En liten planta av Kronärtskocka köpte jag.
Fina som torkade också. De här i Wij Trädgårdars monter.
Där även den här planeringen fanns. Tulpaner i mängd, gräs och kottar.


Fick förstås med några fynd hem bland annat ett litet Timjanträd. En väldigt trevlig dag och skönt att kunna göra besöket en vardag. Gissar att det är drivor med folk idag och imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.