20 mars 2014

Krasst

Nu odlar jag krasse under glaskupan. Lite besk i smaken är smörgåskrassen men god på just smörgås.
Eller att bara strössla på en sallad eller vad som nu kan behöva lite grönt.

Så gillar jag att det spirar och gror på fönsterbrädan så här års. Särskilt nu när det kom snö igen.
Ärtskotten är nu dubbelt så höga som på bilden och jag klipper av till smörgås och sallad. Mums!
Ska nog köra igång en ny omgång.



                                                   Tre påsar Krasse för en guldtia på Tiger.
                                            Där finns också goda kryddor har jag upptäckt.
Köpte någon örtblandning som heter Mormors krydderisalt som är god på grönsaker.


2 kommentarer:

  1. Blev så inspirerad av dina odlingar att jag var tvungen att köpa en glaskupa. Din blogg är jättefin och man blir glad av att se dina fina bilder! Kram/ Maria

    SvaraRadera
  2. Kul! Då spirar det hos Dig också snart. Tack Maria!

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.