07 mars 2014

Elephant?




Idag var jag på studiebesök med mitt ena jobb. Vi var bl.a på en betongfabrik i Uppsala.
Så nu vet jag t.ex hur tumlaren ser ut där trädgårdsplattor tumlas för
att få ett patinerat utseende och mindre skarpa kanter.
 
Såg den här fina elefanten där  också.



Tänkte att jag kanske skulle se det som ett tecken.
Ett sådant där bra tecken som man kan tolka lite som man vill
(dvs oftast till sin egen fördel) eller bara som en ledtråd i det stora hela. 

Eller bara som en ledtråd att den där ljusgrå tapeten tänkt till arbetsrummet  kanske inte är så tokig. 
 
Den tapetens färg heter just Elephant. 



Arktiska pasteller heter uppslaget i serien Pigment från Boråstapeter.
Det finns väldigt många fina nyanser i serien Pigment tycker jag.


Även om jag inte är helt säker på vilken tapet som ska upp
(rådslag ikväll) så är jag helt säker på vilken som ska ner.
Kombinationen som vi tyckte var så fin 1997....
Terracotta och mörkblått med bård förstås.
 
Ha en skön fredagskväll!


1 kommentar:

  1. Vilka underbara tapetfärger! Ska bli kul att se vilken det blev och ja, det var en äkta 90-talare, blått och gult, och det var sååå fint då och det kommer vi snart tycka igen, tur att man så enkelt kan förnya;) Läckra alpbilder! Och den godisklockan, gud va jag blev sugen på Engelsk lakritskonfekt, som jag bara älskar...

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.