13 mars 2014

De blå krukorna

Det var just på Pärlhyacinter jag tänkte när jag först såg de här fina små blå krukorna.
De fanns i den blomsterhandel jag arbetade i som nybliven florist. 
Nu är jag inte kvar i blommornas värld till yrket men en väldigt rolig tid var det som gav mig mycket.
Inte minst fina vänner. 




De blå är faktiskt mina käraste krukor. De är speciella.
En har åkt i golvet men är limmad och får hänga med ett tag till.
Modellen som är större är perfekt till en rosa Mårbacka pelargon. 
   

Under odlingsklockan är det immigt och ärtskotten på gång. 

2 kommentarer:

  1. Åh, Annika Erik Bendsten Pottemager från Köpenhamn.
    Så fint du har gjort, passar väldigt bra ihop. Vackert!
    eivors.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eivor! Tycker så mycket om de blå krukorna.
      Kram

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.