13 april 2023

Ljusblåa dagar

 Har en del ljusblått i stugan för det känns lätt och somrigt. Köpte på mig några nya påslakan.

Var sånt bra erbjudande på Hemtex så passade på att fräscha upp med lite nya lakan bland annat. Kul att bädda med de till påsken när Rikard, Henrik och Nathalie var i stugan.



Ljusblått porslin i stugan förutom det gamla rödrosa porslinet som jag letar på loppisar. 




En blåvit kökshandduk och en paisleymönstrad duk som är tillräckligt
 stor för stora bordet ute i sommar eller när vi lägger i iläggsskivor i bordet på verandan.



Säsongsskifte på knoppbrädan lite mer ljusblått även där.





Ett påskris kom på plats på verandan. Pyntet återanvänds år från år. 
Påsken är min favorithögtid. Kravlös och starten på en härlig årstid.

Nu är den över för denna gång men pyntet för vara kvar till helgen.


                   

Alla dagar som ligger framför. Underbara dagar framför oss som Olof Palme sa. Det blev också namnet på biografin om honom. Den har jag inte läst och tänker nog inte läsa den heller. Men gillar citatet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.