07 april 2022

Kuckelimuckmedicin

 


Vi har klarade oss länge men nu hoppade någon variant av viruset på oss också. Bättre nu när vi hunnit få tre sprutor var och bättre nu än i påsk. Det kunde vara värre. Vet hur dålig min bror var t. ex som blev långvarigt sjuk i början av pandemin och alla andra stackars människor då i början. 

Fick en otrolig huvudvärk till att börja med och feber. Kändes som huvudet skulle spricka. Var som en för hårt pumpad ballong och som en konstig sändningssignal i huvudet. Aldrig haft så ont i huvudet tror jag. Så första dagarna var det rätt mycket sängläge. Fick börja med att ringa återbud till en fest vi glatt oss åt. Man har ju ett visst sug efter lite festligheter efter all "avhållsamhet". Inget att gnälla över bara trist att några festligheter råkade sammanfalla med detta skräp. 

Nu har det klingat av för min del och det kan ju bero lite på de gulliga påsar med uppiggande "Kuckelimuckmedicin" som jag fått. Min bror var förbi med en påse och en kom med posten från min kompis Lena. Eller på de små gulliga meddelanden jag fått. Så omtänksamt! 



Söta minipåskliljor från påsen. Idag är det däremot långtifrån sol och blå himmel som på bilden. Blötsnöar och utlovas ännu mer snö. Känner mig nu nästan helt frisk förutom min envisa hosta som fortfarande hänger kvar. Så håller mig borta från jobb och tyvärr även en konsert vi fått biljetter till missas på lördag. Inte läge för någotdera. Men det är rena lyxproblem och det blir man väldigt påmind om vid varje nyhetssändning.

Göran är några dagar efter mig i förloppet hoppas det inte blir värre för honom heller. I så fall är det ju ändå glädjande att det hjälper med vaccinet att man blir lindrigare sjuk. Bara att tåla sig, ligga lågt och ta det lugnt. Skönt att vara två och kunna hjälpas åt. Bilden nedan på de söta pingvinerna är tagen vid Boulder Beach utanför Kapstaden i slutet av vår resa till Sydafrika runt årsskiftet 2018-2019. 
Glad att vi hann med den resan innan viruseländet. 

Nu längtar jag efter att killarna kommer hem några dagar till påsk och hoppas snön försvinner tills dess. Här gör den ingen nytta nu förutom att den minskar risk för gräsbrand förstås. 

Var rädd om Dig!






4 kommentarer:

  1. Krya på er! Hoppas det går åt rätt håll! Vi har inte heller haft det vad vi vet och det känns som om man kommer bli påhoppad när som helst. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Det går åt rätt håll. Jag är frisk förutom lite släpande hosta G några dagar efter mig. Bara att rida ut och ta det lugnt.Ja vi kanske alla får det för eller senare. Bara skönt att man hunnit bli vaccinerad några ggr först. Så det blir lindrigt.
      Kram Annika

      Radera
  2. Ja, när du läser det här, är du förhoppningsvis frisk igen!
    Hoppas ni mår bra båda två!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig frisk tack förutom seg hosta som inte vill släppa.
      G är också bättre. Bara att ha lite tålamod.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.