08 april 2022

Under etiketten påsk

 


Läste just att Västmanland fått de största snömängderna senaste dygnet. Lätt att tro när jag kikade ut imorse och det har snöat sen dess. Inget unikt för april med detta väder. Men visst får blommorna kämpa lite. Var ju snabb ut med några trädgårdsstolar och lite pynt för några veckor sen för det var så soligt och skönt. Jaja det kommer att smälta inom några dagar.



Har varit ute och gått med trädgårdspodden Röda vita rosen i öronen. Victoria Skoglund hävdade att på våren ändrar sig vädret i samband med fullmåne. Så våren kanske kommer på allvar den 16:e april som är påskafton då.

Premiär för en annan trädgårdspodd idag som kort och gott heter Trädgården med Pernilla och John. De med efternamnen Colt Månsson och Taylor som brukar ses i programmet Trädgårdstider. Gillar båda. Podden verkar lovande. Alltid lär man sig något. Har följt Trädgårdstider på tv men gillade det mer i början ledsnat lite och kikar mer sporadiskt nu för jag tycker det blivit lite för mycket trams och tjafs på senare tid. Men trevligt med trädgårdsprogram och lite kul idéer får man på köpet.

Tittade igenom blogginlägg under etiketten påsk och ser att vädret verkligen har varierat under åren. Fördelen med att ha en bilddagbok som bloggen. Det har varit alltifrån skidåkning i Norge, sitta i solen på en spark på isen i stugan till bad i sjön. Mycket beroende på när påsken inträffat såklart har det varit stora variationer på vädret. Också kul att se tillbaka på vad vi hittat på för påskmat.

4 kommentarer:

  1. Ja, blommorna har fått stå emot både kyla, snö, hagel och regn! Men som tur är klarar de tidiga vårblommorna en hel del. <3
    Vi fick inte så mycket snö i den här omgången och det tackar jag för!
    Trädgårdstider, såg jag på i början, men tyvärr tilltalar inte programmet mig alls längre! Kanske bättre med podd.
    Ja, snart påsk...
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med ang programmet. Kunde vara hälften så långt och skippa tramset. Blir att jag avstår istället. Blommorna klarar sig förvånansvärt bra!
      Kram Annika

      Radera
  2. Bra tips på trdgördspoddar och den med Pernilla och John ska jag spana in :)
    Ja våren kom av sig med både snö och storm. Nu får vi hoppas på en skön och solig påskvecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu vänder det nog tror detta var sista snön som blir liggande alla fall.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.