24 mars 2022

Show på Scalateatern

 För några veckor sen var vi på Scalateatern i Stockholm och såg Katrin Sundbergs show Jag gör vad fan jag vill. Biljetterna köpte jag för två år sen.... Men då hade vi precis kommit hem från en skidresa i Canazei i Dolomiterna precis innan allt stängde ner där.  Det kändes inte rätt att sätta sig på en teater med en massa människor ifall vi skulle ha något virus med oss. Så biljetterna blev framflyttade och framflyttade. Men nu så fick vi se hennes soloföreställning.


Det var skönt mitt i allt elände i världen just nu att få stänga in sig i en teaterbubbla i 75 minuter och skratta för roligt var det. Tror hennes show kommer på tv så småningom. Efter föreställningen såldes t-shirts och all behållning gick till Ukraina. 

Vi hade åkt till Stockholm redan på morgonen för jag ville passa på att hjälpa yngsta sonen att lägga upp nya gardiner som han köpt. Hans lägenhet ligger alldeles intill Scalateatern så som gentjänst för gardinerna fick han passa lilla Juni när vi var på teatern eftersom vi var hundvakt den här veckan. Win-win för alla. Alla gardinerna blev klara och vi hann promenera lite också. Blev full i skratt åt lilla lånehunden som inte alls brydde sig om "Stockholmshundarna" när vi promenerar i hennes kvarter är det annorlunda och hon kaxar sig emellanåt. När jag klättrade på stegen och jonglerade med gardinstänger hoppade hon vips upp på Görans axel i soffan. Tyckte väl att hon var trygg där. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.