11 mars 2022

När faster själv får välja

Vi var hembjudna till min bror Anders och hans Emma förra veckan. Vår nya lilla släkting min yngsta brorsdotter lilla fina Hedda har hunnit bli drygt 8 månader. Så istället för en gå-borts-blomma hade jag hittat en så gullig body. Med mina favoriter Kungsängsliljorna och även Snödroppar på bland annat. Den kändes vårig och kul. 

Hade även bakat en semmelkladdkaka som jag tog med. Hade lite rostade mandelflarn och ugnsrostad mandelmassa med som tillbehör. Rostad mandelmassa är verkligen en hit bara till glass eller frukt. Grovriven på ett bakplåtspapper och in i ugnen på 225 grader bara några minuter. Vänd runt någon gång och passa så det inte bränns. Semmelkladdkaka finns det många recept på. Jag använde detta Semmelkladdkaka för jag hade en skvätt mandelmjöl som jag ville använda upp. Grädda inte kakan för länge och kyl den några timmar före servering. Spritsade lite grädde på och garnerade med lite oxalis och pelargon som är ätliga. Kul att ses och äta en god middag ihop. 


 


Lilla fina Hedda med sin mamma Emma. Gardinerna är intressanta så de får emellanåt ligga på fönsterbrädan när Hedda far fram med sin gå-stol och vill dra i de.


Lilla goa tjejen med sina vackra stora blå ögon. Undrar vad hon tänker på. Hon har precis lärt sig krypa. Så fort allt går.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.