16 april 2013

Ett säkert vårtecken!

Idag när jag höll på att laga mat dök Gunnel Carlsson upp i rutan.
 
Gunnel trädgårdsgurun som tidigare hade programmet Gröna rum bland annat.
Hon är bra. Sansad och kunnig. Har trädgård i blodet. Hennes far hade plantskola i Blekinge
och hennes morfar var trädgårdsmästare i Halland. Jag tycker om hennes sätt att se på trädgård. 
 
Fick hennes fina bok i födelsedagspresent i somras av min kära vän Cecilia med familj.

 
Njöt av att läsa boken på semestern och jag kommer att läsa den om och om igen.
Det är en sådan bok.
 
 
Undrar du vad jag lagade? Det blev något så spännande som "Hulkenbiff" och risoniotto med sallad.
Biffen hittade jag på en blogg som jag läste om i tidningen för lite sedan. Här är länken till en massa smarta recept: Supermammans matblogg Du kan söka på Hulkenbiff där. 
Nötfärsbiff i familjestorlek med italiensk touch. God blev den.
Glad att jag gjorde två på en gång. Älskar när det blir matlådor.

Risoniotto är en snabbare variant på risotto men gjord på risoni som är pasta men ser ut som riskorn.
Åt det första gången förra året och då i sallad. Funkar bra  i soppa också.
 
Jag kokade ett paket risoni i grönsaksbuljong det tar 11 minuter.
Häll av överflödig buljong och blanda i en ask Philadelphiaost. Klart.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.