15 juli 2021

Lavendelkrona

Igår var det varmt hemma. For runt och fixade lite smått och gott som behövde fixas på hemmaplan. Hälsade på mamma som också har det varmt förstås. Vi drack flädersaft och åt lite jordgubbar. Hade med lite salta kex och linschips. Man blir ju saltsugen när det är varmt. Göran spelade golftävling. Det var väl lite väl varmt när termometern visar 32 grader. I vårt uterum var det ganska svalt. Så roade mig därinne en stund med att pimpa ett litet loppisfynd som jag hittade i söndags. Hade besök i stugan av min gymnasiekompis Inger. Vi gick en sväng in till byn och var inom en loppis.

Så här såg den ut från början. En slags hängare av metall som jag tänkte man kunde göra något kul med. Har ju massor av lavendel hemma. Även några ljusrosa. Gräskrona har jag gjort förut så ville testa med lavendel. 


Så gjorde en liten lavendelkrona. Hade tänkt ha den i växthuset i stugan först. Men tror inte den hade klarat transport så bra. Stjälkarna var lite stela och skulle nog gått av och blommorna strösslat. Så den får hänga i uterummet hemma istället. Tror det blir lite fint när kvällarna blir mörkare för i prånget där den sitter har vi några spotlights så den blir lite belyst.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.