19 juli 2021

Kan egentligen inte virka

 Nej virka är inte riktigt min grej. Men ett melonstöd lyckades jag knåpa ihop i bilen sist vi åkte till stugan. Bara luftmaskor och klart på en knapp timme. Garnet hade jag hemma och det passade bra i färgen och den går ju att återanvända till nästa melon som är på gång. Tror inte det blir så stor skörd men några små ämnen ser jag.


Ja det är roligt att skörda gurkor och tomater och broccolin är på gång. Sockerärter börjar bli klara och jag frossar i luktärtsbuketter. Det är lyx för mig.



Har haft besök av äldste sonen och två studiekamrater till honom under helgen. Vi tog en båttur till Gladtjärn i Smedjebacken och åt lunch. Faktiskt skönt med lite moln och lite svalare på söndagen.




4 kommentarer:

  1. Härlig utflykt till Falun. Så roligt att du kunde virka ett melonstöd och vilken storlek på melonen. Den och de andra får ni äta med andakt. Det måste vara som med tomater - egna meloner måste vara godare än köpta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir spännande att prova melonen. Tar den när som helst tror den är klar.

      Radera
  2. Fint med ett virkat melonstöd och vilken melon sen!! Härliga sommarbilder du bjuder på...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den måste hänga i något. Annars ryker hela plantan. Snyggare än en strumpa :)
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.