04 april 2021

Färgglatt

 

Köpte så fina rosor på byns Ica. Först en bukett till oss själva.  Satte den i en ganska vid vas som jag ibland har som ljuslykta och ibland som vas. Tejpade ett rutmönster med klar tejp över vasen och stack i rosorna så de stod kvar i vasen som jag ville med mycket luft i buketten istället för att binda buketten.

En riktig färgklick! Köpte en bukett till att ta med till min svägerska när vi åkte och hälsade på för att ta en utefika ihop vid deras stuga utanför Sandviken. Killarnas näst äldsta kusin med familj var också där. Kul att ses för det var ett bra tag sen. 



Så fina rosor. 


Bakade en citronkaka med glasyr och färgglatt strössel som jag tog med också.
Fräscht med citron särskilt under de varma månaderna. Även om det blev kallare igen.
Typiskt aprilväder blir eventuellt snö inatt.



När vi kom hem igen började det blåsa som sjutton och vinden ökar allt mer. Presenningen över bastubygget blåste sönder. Det var ju mindre bra. Ja vi får se hur det ser ut imorgon. Jag har lånat Hannu Sarenströms nya bok  "Det nya trädgårdslandet" på biblioteket.  Så det blir några sidor i den och att lyssna på stormen innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.