20 mars 2021

Vecka 12

 Veckan som kommer är vecka 12. Startskottet för luktärter om man som jag lyssnar till luktärtsdrottningen Cecilia Wingårds råd. Så jag har preppat lite. Fröna har förvarats i frysen för att tas fram nästa vecka.



Fick användning av såväl min lamineringsmaskin som glasspinnar som jag hade i en låda.
Så nu är jag redo för att så luktärter nästa vecka.


Luktärten Frills & Blushes gick jag bet på ifjol. Den var redan slut så i år beställde jag fröer tidigare. Frills & Blushes ser så fin ut med sina volangprydda blommor i olika pastelliga färger. Det är en blandning av olika moderna sorter i pastell och vitt. Mycket om luktärter och odlingsråd finns på ceciliawingard.se därifrån har jag beställt både fröer och bok. Hoppas på många buketter!



 

2 kommentarer:

  1. Så många vackra namn på påsarna. Så du låter påsarna ligga i frysen - hmmmm. Det tog tre dagar för Zinnia att komma upp från frö och nu behöver de planteras om. Satte fyra frö i varje såkruka. Nu längtar jag efter vår och värme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag litar till odlingsråden som Cecilia Wingård ger. Även att förvara fröerna i frysen. Jag tror hon kan sin sak. Har ju sett hennes odlingar. Ja Zinnia sådde jag på friland direkt i fjol. Får se hur jag gör i år. Är ju roligt med tidigare blomning som man får om man förodlar. Ja en rolig tid nu.
      Ha det gott!

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.