19 mars 2021

Vårbruk

 


Vårbruket i trädgården är påbörjat. I förrgår gick jag en runda med sekatören och klippte ner lite och rafsade lite i rabatterna. Just som jag höll på där i eftermiddagssolen fick jag se hur flygplan gjorde hjärtan på den klarblå himlen. Så fint! Det pågår en folkomröstning om stadens flygplats vara eller icke vara så det var väl förklaringen till vackra hjärtan i skyn. Folkomröstningen är den 21 mars men jag har redan förtidsröstat. Uppiggande var det hur som helst med hjärtan på himlen.

Hade tänkt köpa lite penséer men sen kom några snöflingor så jag avvaktar lite.

Har några påskliljor ute på trappen alla fall.


Precis ovanför vår flaggstång och huvudet på mig flög de när jag klippte i rabatten på södersidan.
Såg bilder på fler hjärtan sen på andra ställen i så piloterna  var igång redan före lunch. 

Love is in the air :) Eller alla fall en hälsning om att bevara flygplatsen.



Har några små Tête-á-tête eller minipåskliljor  i betongdamen inomhus också. 
De är så söta med dubbla blommor.


Vi försöker fräscha upp våra trädgårdsmöbler lite. De är i ek men hade blivit så fula. Jag försökte mig på att behandla de med Sioux som vi haft på vår kaffetrappa i stugan för att de skulle bli lite fint väderbitna bara. Men såg mer ut som de blivit målade med mjölk. Trappan blev bra däremot.
Nu får de bli vita för de är fortfarande de allra skönaste stolarna att sitta i.
Lätt att ta loss brädorna och måla. Bra jobb i väntan på vårsolen.
Tre stolar kvar att måla. Men bordet och en stol står klart i garaget.





2 kommentarer:

  1. Ja, visst var hjärtana fina <3 Bästa stolarna verkligen. Vår tidigare ägare lämnade kvar några slitna som jag också målade vita. De är de enda som inte blåser bort på bryggan här. Mitt vårbruk är i stiltje, det är så kallt och sorkar har ätit upp rosorna, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Önskar en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh nej vad trist med sorkarna! Ja hoppas stolar och bord kan leva vidare ett bra tag till. Så sköna att sitta och gunga lite i. Köpte några andra i samma stil till stugan men de är inte lika stadiga alls. Så byter nog plats på de och tar origilanet till stugan.Trevlig helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.