28 april 2014

Ris och ros igen

Klippte ner vår lavendel i helgen. Lite sent men tror inte det gör något. Den växer som ogräs och verkar svår att ta kål på. Presentade kära svägerskan lite i efterskott och passade på att blanda rosor med lite lavendel och utslaget blåbärsris i buketten till henne. En mix som jag gillar. 

Eller jag gillar allt med blåbärsris kan man säga.... 
Dessutom ger det så bra stadga när man binder buketter.

Tyckte också att buketten passade till min svägerska som är ädel som en ros men också  
naturnära som blåbärsriset. Jag beundrar henne på många sätt.  

2 kommentarer:

  1. Jättevacker kombination!

    Själv går jag och stirrar på mina lavendel och undrar om jag klippte ner dem för tidigt.....

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Lavendeln kommer nog. Jag brukar klippa ner mina mycket tidigare nu var de så mycket på gång så det kändes nästan fel. Men de kväver nästan rosorna bakom så sekatören fick jobba alla fall.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.