12 oktober 2014

Årets fotopromenad

Igår gick jag en promenad med ett gäng fotointresserade i Mälardalens fotogrupp. Vi var drygt 30 personer i Västerås. Men det är ett arrangemang som är världsomspännande om jag förstått det hela rätt. Jag var med förra året också och tyckte det var kul. Man tittar på lite andra saker i sin stad.
Så fotar man förstås.  Visst kan det kännas som att vissa vyer objekt blir "utfotograferade" ett uttryck jag lärde mig igår. Men ändå när man tittar på bilderna som deltagarna laddar upp efteråt så har man ändå fastnat för olika vyer under samma promenad. Trevligt var det alla fall med ett avbrott som ger energi. Det är nog så för mig att hålla på en stund med bilder är lite terapi när annat känns jobbigt och stjäl energi. Här kommer några smakprov på vad jag fastnade för under promenaden.
Ganska mycket skyltar och växter ser jag att det blev på mina bilder.


Lite röda vippor förstås.... utan solglitter och med solglitter..



 Båt på land och namnet på stadens nya strand, Lögastrand.








Kastanjer och löv.






 Ginkgo biloba nedanför teatern



Skyltar som sagt och delar av en krans utanför garnbutiken.






Den söta  franska bulldogsvalpen såg frågande ut. Undrade väl vad alla fotade kanske.


 Morötter på torget och nya konstverket PLY.




Västerås är en ganska fin stad särskilt på hösten kanske.

Det är enkelt att bo här.
Nära till mycket.

Tycker nog bättre om Västerås nu än när jag växte upp.
Då ville jag bort härifrån.
Men jag kom tillbaka :=) 




12 kommentarer:

  1. Så många fina bilder! Kram Solveig

    SvaraRadera
  2. Vilka fina höstbilder från vackra Västerås!

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica, får nog klippa av mina pellisar imorgon för att ta in i en vas. Blev för mörkt ikväll.
      Tack för tipset!
      Annika

      Radera
  3. Finfina bilder! Vi bor inte så långt från Västerås, nästan bara ett stenkast ifrån, ja, om man nu kan kasta 5,5 mil...det händer då och då att vi bevistar denna vackra stad, faktiskt...även om vi är synnerligen präglade lantisar.../Lila gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Igår var jag Kulturtant mer om det längre fram.
      Annika

      Radera
  4. Fota är alltid kul särskilt när man kan hålla på i lugn och ro och inte behöver stressa. Många fina bilder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anette!Ja det är en hobby jag gillar. Och kul att gå så här i lugn och ro för en gångs skull.
      Mera sånt!
      Annika

      Radera
  5. MEN, så fina bilder och som vanligt är jag imponerad över att du "snappar upp" så många roliga och spännande evenemang :=)
    Iren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Iren, alltid glad efteråt när jag hakat på någonting kul. Det ger energi och det behövs minsann emellanåt :=)
      Annika

      Radera
  6. Oj vad många fina vyer du fångat, av sånt som jag som Västeråsare ser då och då... Kul att "se ur någon annans öga"!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder! Många häftiga motiv (och den lilla hunden fångade du i perfekt ögonblick!)

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.