09 november 2013

Koppar

 
Stack in näsan på en loppis på vägen hem från stugan sist. Fyndade några ljuskoppar till min kopparbricka. Vet inte riktigt vad de har använts till. Det fanns ganska många i både koppar och mässing. Det är små hål i de och även lite större hål i botten. Kanske har det varit lampskärmar vad vet jag. Passar bra till värmeljus alla fall.
 
Knäppte några bilder på fordonen som var parkerade utanför.
 
Blev lite nostalgisk för just en Volvo Duett fick jag åka med ner till Kassel i Tyskland som 18 åring när jag skulle sommarjobba där 1980.
 
En arbetskamrat till min pappa och hans familj skulle till sin släktingar i Tyskland på semester och jag fick följa med i bilen. Den blev ganska uppmärksammad inte minst i de trånga gränderna i staden Goslar där vi övernattade en natt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.