14 november 2013

Fågelstadiet

Vet inte om det är åldern eller något annat men jag tror jag nått fågelstadiet.
Blomstadiet har jag ju varit i länge på många vis men nu har jag nog nått fågelstadiet.
Inte så jag har börjat mata duvor i parken.
Fast på vintern har jag talgbollar och frömatare uppe till flera olika djurs förtjusning.
  
Men jag märker att jag börjat fota en och annan fågel.
På semestern undrade yngste sonen smått irriterad om jag blivit fågelskådare.
Irriterad för han tyckte han fick vänta på mig och  mitt eviga fotande.
En och annan pelikan fotade jag till exempel.
Tycker de är exotiska och lite spännande.
 
Detta är däremot en helt vanlig hackspett fotad från fönstret för några år sen.
Så kanske det började redan då - fågelstadiet....  
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.