27 augusti 2013

Vackra vinbär


 
Vinbären som jag plockat ligger nu i frysen.
Förra sommaren kom jag på att det gick hur bra som helst att göra
smoothies på de. Blandar mixerbägaren full med
ungefär 4 dl bär, någon skivad banan, liten skvätt äppeljuice
 och resten naturell yoghurt. Blev genast ett nytt användningsområde för
alla brunprickiga ratade bananer också.
Skivar de med, plattar ut i en påse och fryser in.
 
 
 
Perfekt i smoothie och jag slipper slänga de.
Jag vill ju helst inte vara en person som slänger mat.
Häller upp på glas som jag täcker och har på en liten bricka i kylen.
Redo för frukost eller mellanmål.
 
Gott och så känns det nyttigt!
 
 
Några vinbär åkte ner i en sallad en kväll.
Mest för färgen men det smakade bra också.
 
 
De vita vinbären är rätt vackra.
Nästan som bärnsten lyser kärnorna inuti.
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.