30 augusti 2013

Magazine moment



 
Min bästa avkoppling eller belöning kan ibland vara att bläddra i och läsa några tidningar.
Gärna inredningsmagasin. Jag erkänner det rakt av.
Få lite nya idéer, inspiration, något nytt recept
 eller läsa intressanta reportage
och se vackra bilder.
.
En del föredrar att lägga samma tid på en tv-sänd
fotbollsmatch med favoritlaget. Helt ok.
 
Var och en blir salig på sin konfekt. 
 
Idag kommer jag inte läsa eller lösa korsord på bryggan
men jag kanske belönar mig med lite läsning i fåtöljen ikväll.
Men först är det en del måsten som ska klaras av.
 
Försöker tänka på principen "svälj den fulaste grodan först".
Omsatt i praktiken, börja med det tråkigaste.
Det som är roligare brukar man
 se till att hinna med ändå.
 
Trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick lekande lätt att "svälja den fulaste grodan först"! ;) Och att det blev tid för läsning i fåtöljen så småningom.
    Vilka härliga bilder!

    Ha en skön helg!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Det gick bra och blev lite tid för läsning. En skön helg till dig också!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.