28 augusti 2013

Mera pelargoner

 
Några pelargoner hade jag sparat sen förra året.
Sen råkade det vara utförsäljning på just pelargoner
när jag besökte en plantskola efter midsommar.
Så jag köpte ett flak och petade ner lite överallt.
De är så himla tacksamma. Tål att glömmas bort och resas ifrån.
Kommer bara igen. Det blir liksom lite mer sommar med pelargoner
och de är fina långt in på höstkanten.
Känner mig välkommen när jag möts av de.
 
 
Tantblomma eller inte.
 
Jag gillar de! 
 
Så mycket att det fick lov att bli en helt egen
 bloggetikett för just pelargoner.
 
När vi var i stugan i helgen såg jag att det börjar
bli lite höstfärg på bladen.

2 kommentarer:

  1. Klart pellisarna ska ha en egen etikett;) Så fina bilder fr ert paradis, huh va vackert ni har det!!! Och där har du ju vita vinbär, så festligt, jag blev helt salig när jag fann mina i dag, har nog aldrig sett såna förr, tack för kakrecept- ska testas!!! Har ju en del röda med.... :) mari.

    SvaraRadera
  2. Tack Mari! Ja jag blev ju salig när jag hittade en gammal torr schersmin i ett snår i stugan. Vinbärsbuskarna i stugan har nog varit bortglömda en tid men nu får de ny renässans i och med smoothies. De vita måste vara fina att frysa in som de är i klasar och ha istället för isbit.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.