12 december 2023

Min juvel

 


Nu blommar min fina Juvelorkidé för fullt. I vasen bakom har Jag lärkkvistar blandat med Blodtopp och Perukbuskens torkade blomställningar. Båda är mörkröda. Lärkkvistarna har jag plockat i skogen. Brukar alltid ligga nedblåsta grenar på marken nedanför lärkträd. Bara att spana in de gula barren och leta.

Porslinsblomman eller det är två plantor, täcker nu hela öppningen av verandan som vi kallar utbyggnaden av vardagsrummet. Från början var ingången till huset här och sen en pytteliten veranda innan vi byggde ut huset i tre våningar. Rikard fick rummet högst upp och i källaren blev ett stort förråd och vardagsrummet blev mycket bättre med ljus och fönster från fler håll när vi gjorde en stor glasad veranda. Vi har ett mindre matbord här och två läsfåtöljer. Trivsamt att sitta här. Så vackert när det var gnistrande kallt och rimfrost utanför. Fortfarande vitt ute och det är jag glad för. 



Några Amaryllisar har redan blommat en vit och denna rosa. Gladast är jag över den superknöl  som vi köpte hos Lena på Blomsterateljén i Mälarstaden och gav till en vän som kämpar med en tuff behandling. Den fick vi bild på då den hade 25 klockor!! Vilken kvalitet!! Den kom till rätt person som extra mycket behövde något att glädjas åt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.