07 september 2021

En hink med sensommarbuketter

Vi var i stugan bara över dagen i söndags. Tittade till och vattnade lite. Plockade med mig lite tomater och zucchini och givetvis blommor. De mustiga sommarrudbeckiorna Sahara blomstrar för fullt. Så blev en bukett av de. Fyllde sen på i hinken med Rosenskäror, Tandpetersilja, Blomstermorot, Dahlior och ett fång Luktärter. Den sistnämnda buketten tog jag med till jobbet så fler fick njuta av de.

Passionsblommorna och klockrankorna som klättrar längs långsidan på mitt växthus har många knoppar än. Får se vad som hinner slå ut. Blir det en frostnatt är det väl över snabbt. Men september kan vara varm och skön ännu.



Så lyxigt att få strössla med buketter lite här och var. Vilda och yviga Rosenskäror till exempel.



G har spelat en del golf på sistone. Jag spelar inte golf. Kanske någon gång i framtiden. Men nu prioriterar jag annat. Men var med på en middag och prisutdelning efter en kompistävling. Kul att få umgås lite igen. Vi var på övervåningen av restaurangen Hattfabriken i Västerås som klädsamt nog heter Hatthyllan.  En trevlig kväll  med god mat och trevlig service.   




4 kommentarer:

  1. Härligt med lite sensommar blomster nu när vi börjar gå mot hösten!
    Visst är det mysigt att börja umgås igen efter den lååånga dystra tiden!
    Ha en Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är efterlängtat! Har just varit på en tjejhelg som äntligen kunde bli av. 16 månader försenad. Så kul!
      Kram Annika

      Radera
  2. Underbara blommor Annika och så rikligt! Ja, så skönt att våga umgås i lite fler sammanhang! Var på en underbar dagsresa igår med promenadkompisen, samt med ett helt gäng andra trevliga medresenärer.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt! Man har längtat! Kul att du varit på trevlig tur. Vi har varit en sväng i Skåne. Förlängd helg. Underbart!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.