30 mars 2020

Det närmar sig påsk


Vi gallrade ur vinbärsbuskarna lite. Jag sparade en del kvistar vet att de slår ut så snabbt och luktar så gott. Så tjuvstartade med lite påskpynt. Påsken är min favorithögtid. Kakfatet laddade jag med lite olika ägg och fjädrar från gömmorna. Även lite halm.



Men i år och just nu känns det mesta konstigt. Njöt alla fall av att ha äldste sonen hemma över helgen. Vi FaceTimade med yngste sonen som är i Sydney denna termin. Fint att se honom och höra hans röst. Livet blev såklart annorlunda där med. Distansundervisning, stängt mellan delstaterna osv.


Ljusstaken som jag köpte i höstas är kul att variera efter säsong eller humör. Nu blev det en ormhasselkvist och lite påskpynt.


7 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort Annika! Gillar att det inte ör så "färgglatt" som påskpynt kan bli. Därmed inte sagt att det är fint med färg, det är jag i vårt kök. För övrigt föredrar jag det lite mer naturliga softa.
    Ja, allt är så konstigt - idag har jag känt mig så vemodig. Det är svårt att inte påverkas av allt!
    Kramar, Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser mitt svar och inser att jag borde ha läst igenom mitt det, innan jag klickade på publicera! Men jag tror att du förstår vad jag menar, trots slarvfel!
      Kram.

      Radera
    2. Jag förstod vad du menade. Ja jag trivs nog mest med naturtoner eller längst. tröttnar inte på de. Men för det kan jag visst gilla färg också. Ja visst påverkas man. Det går lite upp och ner.
      Kram Annika

      Radera
  2. Fint du gör. Vackert glasägg. Ja, det känns som om påsken i år blir annorlunda, den där härliga vårkänslan kan inte infinna sig. Tufft att ha sonen så långt borta, man vill helst vara när sina närmaste nu känns det som. Stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar påsk även om denna påsk blir lite annorlunda. Tacksam för att det är lätt att ha kontakt med dagens teknik.Men visst längtar jag till sommaren och att han kommer till Sverige igen. Ja allting känns overkligt.
      Kram Annika

      Radera
  3. Älskar ditt kakfat - så himla vackert och stämningsfullt!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Isa! Ja det är mest grejer från gömmorna på det. Och lite halm från smådjurshyllan.
      Halm känns lite påskigt.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.