16 september 2015

Gunillaberg

Det blev så äntligen ett blomstrande stopp på Tage Andersens Gunillaberg i somras.
Det hade jag längtat efter!!

Gunillaberg ligger i Bottnaryd strax utanför Jönköping. Eller mitt emellan Stockholm och Köpenhamn. I Köpenhamn finns ju Tage Andersens blomsterbutik som är väl värd ett besök.

Ett lagom halvvägsstopp för oss när vi åkte hem från Skåne. Det regnade visserligen konstant och tidvis mycket när vi var där men lite bilder blev det ändå. Mycket att titta på! Och lyssna för all del på de snarkande grisarna - Black Pig Orchestra!


Blåklocksblått 



Rostig fägring och nedan ett Alliumarrangemang.




Husguden själv på bild.







Vattenblänk i Orangeriet. Kan tänka att det är trevligt att vara här på konsert.


Jo en liten Pratia fick förstås lov att följa med hem. 
Såld på den redan när jag såg de på Norrvikens Trädgårdar när Hr Andersen huserade där.






Ljusgröna lärkkottar


Stjärnflocka och Edelweiss Tage Andersen style. Ja ett som är säkert är att dit vill jag fler gånger.
Tänker att det måste vara läckert när alla tusentals utspridda  liljelökar blommar.

Här kan Du se och läsa mer om Tage Andersens värld: http://tage-andersen.com/
Egen stil och alla fall jag blir helt betagen av det han skapar. En sann konstnär och kreatör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.