13 september 2015

Skälderviken


Innan vi lämnade Skåne i somras hälsade vi på våra vänner i Skälderviken. 


Cecilia och jag möttes i USA -83 och har hållit kontakten sen dess. Underbart med en sådan vän!
Medan våra män golfade så gick vi hundpromenad vid havet. 
Ny fin brygga, den gamla tog havet. Så smart med cykelkorgar att lägga badhandduken mm i medan man badar. För det kan ju blåsa en del.




En liten runda i fina trädgården blev det också. Ska få frön av de här hoppas de blir en färgklick hos mig också. Glim tror jag de heter om jag inte minns helt galet.


Hasselnötter på G.



Lite hundfotografering förstås. Man riktigt ser att hon börjar tröttna lite på bilden under.
Blicken säger ska du aldrig ge dig? Hon ser nästan lite generad ut.


Fina lilla Chili som är så behändig. En Cockerpoo. Lyckad mix  av  Cocker spaniel / pudel.
Jag hade ju en svart Cocker spaniel under min uppväxt så mycket känns igen men Chili är lätt som en katt i kroppen. Men känns i alla fall mer som en spaniel än en pudel tycker jag. Jättefin!


Återsamling med golfarna på kvällen med väldigt god middag hos Cecilia, Carsten och dottern Matilda.


Så kul att vi fick till en träff i sommar. Tack för gästfriheten! Ser fram emot att ses snart igen.
Inte långt kvar till tjejträff. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.