05 januari 2014

Broar runt San Francisco

Lite mer bilder från vår höstresa. Innan vi lämnade San Francisco i vår hyrbil ville jag leta upp de Viktorianska husen vid Alamo Square som även kallas för The painted ladies. De är väl fina!


Sen var det dags att åka över i mina ögon broarnas bro
The Golden Gate Bridge.

 



På planet till San Francisco hade vi pratat med en så trevlig och hjälpsam
man från Sausalito. Han såg ut som Steve Jobs dubbelgångare. 
Han började med att erbjuda G sin fönsterplats på planet 
vilket gjorde honom lycklig som ett barn.
Sen gav han oss flera tips på restauranger nedklottrade på en sida
i hans pocketbok. Sist men inte minst fick vi det goda rådet att ta oss tid
när vi skulle köra Highway 1 söderut vilket också var vår plan.


Nu hamnade vi inte på någon av dessa restauranger men en tur till Sausalito blev det.


Kikade lite på alla husbåtar som finns där
Så besökte vi även Nationalmonumentet Muir Woods i Mill Valley
 med sina gigantiska Redwood träd.

Om man ska tillbringa mer tid i området kan jag verkligen
rekommendera ett besök i Yosemite Nationalpark.
Mammutträd och otroligt vacker natur. 




Vi passerade även Richmond-San Rafael Bridge
och slutligen Oakland Bay Bridge innan vi fortsatte söderut.




Säkert mer trafik nu men förvånade mig (och familjen) ändå lite att jag
så obekymrat susat fram här för trettio år sedan.


Stoppade för natten i Monterey. Ett hotell precis vid stranden.
Säkert underbart när det är vackert väder.
Tankarna gick nu lite till Hitchcocks film Fåglarna.


Åt en underbart god och vacker endivesallad med chevre.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.