05 april 2024

Vårprakt och en kassekatt på Ulriksdal


Så bra att vi tog vägen inom Ulriksdals Slottsträdgård när vi lämnat Henrik på Arlanda och fått en kaffe hos Rikard i Stockholm. Då fick man sig en uppiggande dos vår och vackra blommor. Dröjer väl ett slag innan vi träffar Henrik igen eftersom han bor i Tyskland. Men är ju lätt att hålla kontakt idag. 

Ulriksdal är alltid så fint att besöka. Välskött  och mycket vackert att se. De har också så god vegetarisk lunchbuffé. Men den njöt vi inte av nu. Jag hade haft med de traditionella resetunnbrödsmackorna med rostbiff och sallad så ingen var hungrig.


Kungsängsliljor med vide och vackra blå nyanser i en annan låda. Så snyggt!



 
Dahliafrestelser men jag stod emot. Ska väcka de jag har först. 


Ingen vanlig kissekatt utan en kassekatt? Tronade vid kassan ovanpå papperskassarna.




Köpte med mig några söta porslinsklockor som får sitta i hasselkvisten efter påskäggen.
De hette egentligen Bubble Bells bara att plinga i om det var slut i bubbelglaset. :)

                                                         

En söt rokokopensé och två engelska pelargoner åkte också med hem. 







 
Ja porslinsklockor och två nya trädgårdsböcker från biblioteket är gott att ha när snön kom tillbaka. 
Både Hannu Sarenström och Karl Fredrik har kommit med nya böcker. Båda ser trevliga ut. Har bara läst den ena än så länge.

Vädret är ju så här i april och jag lurar mig själv varje år för jag vill ha vår nu. Kanske på söndag att vi får lite värme. Hoppas!



Stannade till på två ställen utanför Enköping på hemvägen också. De är så duktiga i Fjärdhundraland. Ordnar mycket och det finns många hantverkare och konstnärer i trakten.
Dels stannade vi hos Hard working woman AB som bl a gör vackra rostorn och fina trädgårdsmöbler och hos konstnären Christina Weiberg som deltog i konstrundan. Var även fint pyntat utanför hennes hem och ateljé.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.