11 mars 2024

Snödroppar och löktricket

Inte så många snödroppar hos oss men tog in tre små näpna för att se på lite närmare. De passade så bra i en liten flacon tror jag det kallas. Den är avsedd för parfym och kvar efter mamma. Men själva glasstaven som man duttade parfym med gick sönder för längesen. Men den funkar ju som pytteliten vas för tre små snödroppar. Tycker den är söt med fågeln på en kvist. Snödropparna slår ut så fint när de kommer inomhus.



Några knalliga tulpaner unnade jag mig till helgen. Bytte ut pärlhyacinterna och satte några av tulpanerna med vinbärskvistarna. Vi hade planerat att åka till stugan i helgen och åka lite längd bland annat. Men G blev så förkyld och hostig så det kändes inte som någon bra idé.



Testade Eko-tipsets löktrick att lägga skivad gul lök i vatten och ha på nattygsbordet mot hosta.

Det verkade funka. Han hostade inte på nätterna alla fall. 



 

2 kommentarer:

  1. Så fin parfymflaska . . . kul att den kan användas till vas . . .passa ju bra till snödropparna!
    Löktricket måste ju provas vid nästa förkylning (aldrig hört talas om förut!) :-)
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja löktricket är värt att prova, funkade på min man nattetid.
      Ha en fin vecka!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.