07 december 2019

Ännu en knoppbräda......

Gjorde ett fantastiskt fynd sist vi var i stugan. Hittade en gammal knoppbäda i garaget.
Jättelång dessutom. Den var ju alldeles för fin för att hänga kvar där så den åkte med hem.
Fick lov att ta av den lite. Målade ändarna med kaffe så det inte såg så nysågat ut mot det gamla.
Toppen när man kan fynda hemma hos sig själv. Roligt med handgjord dessutom.
Den blå väggen i vårt matrum blev roligare.

Där hänger den nu min rosépepparbukett!

I fint sällskap av en ny stjärna i rotting och hela "värlllden"
som julkula. Och jag grunnar på vilken komiker det var som sa just så " värlllden"
Gösta Ekman? Hasse Alfredsson? Minns inte riktigt.

Kransen av björnmossa? tror jag det heter är några år. Fortfarande fin.
Sprayar man vatten på den så fluffar den till sig. Bara lite brunare med åren. 
Men gör inget. Så fint flätad i krans. Köpte den på en julmarknad i Sätrabrunn. 
Har beställt boken Mossa på biblioteket så snart kommer jag veta.
Men har för mig att de som gjorde kransarna sa björnmossa

Känns lite lagom juligt just nu. 







6 kommentarer:

  1. Knoppbrädor och julkulan i form av jordglob gillas :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den rolig. Hittade kulan på Indiska.
      Kram Annika

      Radera
  2. Det är verkligen fint med knoppbrädor! Vill ha en till köket... vill helst att den ska vara använd... som din! Så kul att fynda hemma i sitt garage! :)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev så glad när jag hittade den! Roliga att variera efter årstid.
      Kram Annika

      Radera
  3. Nej men! Hur kan man göra såna fynd i sitt eget garage!?! Vilken skatt! Och så smart att måla ändarna med kaffe!

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fantastiskt eller hur! Hittat ett och annat efter de som hade stugan före oss.
      Men detta var ett av de bättre fynden :)
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.