13 december 2019

Lupingranar


Önskar en trevlig helg och en fin Lucia med bilder på mina lupingranar som jag gjorde sist vi var i stugan. Vände upp och ner på fröställningar från lupiner och satte en pytteliten stjärna längst upp. Stjärnorna var kvar sedan något nyårsfirande. Såna små jag strött på bordet.

Ju mer lupinerna torkade såg det ut som frost på "grenarna" Tyckte det var ett enkelt och kul pyssel och idén har jag knyckt rakt av från Tage Andersen. Min idol. :)

Börjar senare idag så hann  med både lussekatt till frukostgröten och se lite på Luciafirandet från Gränna på tv. Tycker Luciafirandet är en fin tradition som vi gjort till vår och den behövs i vårt mörka land. Något att värna om. Blir bedrövad när jag hör om att man inte längre får fira Lucia i skolor på en del håll. Snart har vi inga traditioner alls kvar i det här landet. Jag kan ju fortfarande komma ihåg när man var liten hur stämningsfullt och speciellt det var med Lucia på lekis som det hette då och på lågstadiet.

 


6 kommentarer:

  1. Men åhh så vackert !
    Älskar det naturliga - det här tipset måste jag komma ihåg !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det ett kul och enkelt pynt.
      Må så gott!
      Kram Annika

      Radera
  2. Traditioner är till för att bevaras. . . .hoppas verkligen att de ändrar sig!
    Men vilken strålande idé med lupingranar och vad fina de blev! Det måste testas! Tack!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyckte det var ett kul och naturligt pynt.
      Kram Annika

      Radera
  3. Vad fint du har gjort med "lupingranarna!" Kul idé!
    Luciafirande är fint och lucia ska vara en HON och inget annat!
    Tycker årets luciafirande från Gränna var det bästa jag sett! Så bra!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Tack ja det var en kul idé jag knyckte. Ja det var ett fint firande från Gränna.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.