29 april 2019

Hello Susan!


Sist ut med blommorna av våra tre magnolior är Susan. En mörkrosa skönhet. Nu faller ett och annat blomblad av de två som slog ut tidigare men det doftar fortfarande ljuvligt när man går förbi magnoliahörnet. Och Susan har ju just startat sin blomning.

Det går undan när det är så varmt. Vårt lilla körsbär har inte många blomblad kvar. Det är väl därför man tycker det är så speciellt. Man vet att det är så förgängligt. I skogen bakom blommar ett stort körsbärsträd och vår hägg slog ut i helgen. 

Underbar tid nu! Alla slånbärsbuskar som fluffiga moln. Vacker skir grönska överallt. Och lärken, jag måste spana in lärkträdets blommor. Borde vara på gång nu. 

4 kommentarer:

  1. Vilken otrolig trädgård du har :-) Underbar färg på blommorna, lite osvenskt så där. Jag skulle inte kunna låta bli att ta in knoppar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Trädgård är ju ett av mina största intressen men vi vill också göra annat så det måste vara lättskött. Trevlig Valborg!
      Kram Annika

      Radera
  2. Ja, du har en underbar trädgård! Så många olika blommande träd! Susan är en riktig skönhet!
    Jag älskar magnoliablommorna och jag smyger omkring runt andras trädgårdar och fotar och njuter! :)
    Trevlig Valborg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Jag spanar också på andras trädgårdar och träd :) man behöver inte ha allt själv det går fint att njuta ändå. Naturen är ju som bäst just nu. Det här skira ljusgröna. Men visst det finns en del i vår trädgård också. Trädgård är ett av mina största intressen så det avspeglas väl lite grand. Strävar efter en lättskött trädgård som ändå ser bra ut och är alltid mest entusiastisk på våren.
      Efter semestern brukar det vara en djungel :) har sin charm det med.

      Trevlig Valborg!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.