21 augusti 2015

Vinbärsglass

Under etiketten vinbär får detta inlägg hamna.
Hemmagjord rödavinbärsglass. Hur gott som helst!



Receptet hittade jag i boken Lomelinos glass som jag lånat på biblioteket. Men kan tänka mig att införskaffa för den är så bra.  Glad över fler användningsområden för vinbären.
Så inte alla blir kvar på busken som ett dåligt samvete


Passar på att skämma bort äldsta sonen lite. Snart försvinner han till Uppsala för studier.
Glassen var riktigt bra tyckte han. ( tolkar det som högsta betyg :) 
Fräsch tyckte jag. Lite pyssel att göra men klart värt besväret en fredag.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Jag tycker det är svårt att hitta användningsområden för vinbär annars.
    Och glass är ju alltid gott! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glassen blev jättegod! Lite fler tips är smoothies och en enkel vinbärskaka som finns under etiketten vinbär. Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.