18 augusti 2015

Stopp i Gränna

    På semesterns lilla tur till Skåne stannade vi även till i Gränna.


     Tänk att det redan är drygt en månad sen.


   
    Fox gloves eller fingerborgsblommor som vi vanligen säger.


Per Brahe d y blickar ut över staden och Vättern. Kanske "ser" han ända till Visingsö.


Väldigt pittoreskt i Gränna och vi besökte även Polarmuseet. Intressant! Rekommenderas.

Jag lyssnade tidigare i år på boken Expeditionen - min kärlekshistoria av Bea Uusma.
Både när jag lyssnade på boken och såg utställningen på museet tänkte jag vilka umbäranden.
Inte så mycket dunjackor och goretex på den tiden. Måste varit iskallt och blött mest hela tiden.
De måste varit helt besatta av polarexpeditionen. Precis som Bea Uusma fast på ett annat sätt förstås.

Och  jo vi köpte förstås med oss några polkagrisstänger. Det hör ju till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.