25 juli 2015

Boktips - Brooklyn flowers

Lånade trevlig bok på biblioteket om en florist i New York.




Så sant som det står på baksidan av boken:

Blommor är inte bara vackra att titta på de gör hemmet levande och själen glad.




Kände att jag varit lite på rätt väg när jag hållit på och mixtrat med tejp, hönsnät,band, sockerströare och diverse för att ge växterna lite stöd i vasen utan att behöva ha så många stjälkar. 
Gillar luftiga buketter.

Piggplattan på bilden ur boken brukar kallas fakir har jag lärt mig och det är ett bra namn.

Stora blåklockorna i stugan står fint i vasen  med hjälp av klar tejp i ett rutmönster.

Eller... har man ingen snygg Ängvas från Klong får man vara lite kreativ :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.