21 oktober 2014

Pyssel



Kom på ett sådant bra pyssel när jag senast var på Clas Ohlsson. En favvoaffär för övrigt.

Pysslet tog ungefär 2 minuter från att jag öppnat påsen med 22 mm kapillärmuffar.

Vaserna hade jag redan bara att addera muffarna och några spireakvistar från trädgården så var det klart. Muffarna säljs i tvåpack för 22:- ljuslyktan är egentligen ett dricksglas från Lagerhaus.




Så när jag ändå var i farten gjorde jag ett litet pyssel för utomhusbruk också. En krans av vackert och lite visset som kan passa på hösten även om den är förgänglig. Några dagar håller den nog.



6 kommentarer:

  1. Vilken fin idé med kapillärmuffarna, ser verkligen fina ut med det roströda bladverket. Har sett att det säljs litet vaser och ljusstakar som liknar dina. Fast jag tycker dina är strået vassare med den fina koppartonen! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. WOW! Vad fyndig du är! Vem kunde tänka ut ett sådant användningsområde för "muffarna"!
    Snygg krans dessutom!

    Ha en fortsatt bra dag!
    /Annica

    SvaraRadera
  3. Du är påhittig du Annika. Önskar jag kunde göra en sådan krans//Åse

    SvaraRadera
  4. Tack, tack som sagt Clas O är en favorit Annica och Merja och Åse kransen är inte svår. Bar att lägga i vad som helst i stommen och stänga. ;)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Så fiffigt och snyggt!!

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack systrarna!
      Ska nog göra era äpplen till helgen. Fiffigt är att lägga äppelbitarna
      i en plastpåse och skaka de med kanel och socker. Testade sist jag gjorde äppelpaj.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.