04 augusti 2014

Vatten

Det är så gott med vatten! Med eller utan bubblor kanske med lite trädgårdsbär i.
Det piggade upp så här första dagen efter semestern på ett varmt kontor.



Så önskar jag ett lokalt och långvarigt skyfall över skogen som brinner i norra Västmanland så de får bukt med branden. Hör på nyheterna och ser textremsor på tv om orter som evakueras och det låter inte alls bra. 
Vilka hjältar de är som kämpar där ute i skogarna och alla som hjälper till på ett eller annat sätt. 

4 kommentarer:

  1. Härlig "drink"!
    Ja, måtte de få regn, de som är drabbade av denna skogsbrand. Det är nog svårt att föreställa sig känslan av vanmakt som måste infinna sig när elden kommer närmare...Mycket otäckt!

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite hoppfullare nu när vattenbombplanen kör för fullt.
      Men fortfarande otäckt. Vem kunde tro att det skulle få denna omfattning.
      Kram Annika

      Radera
  2. Idag regnar det hos oss. Hoppas verkligen det kommer regn över skogsbranden också. Min dotter jobbar på en förskola i det drabbade området, det är mycket oroligt för alla!

    Kram
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad när jag vaknade av ljudet av regn tidigt i morse och hoppades att det faller lite längre norrut också. Det är riktigt otäckt och tragiskt. Vilket strongt jobb som görs där ute i skogarna.
      Vilka hjältar!
      Kram Annica

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.