18 juni 2014

Nej, nu blommar löken!

Så kanske man säger när man är upprörd över något. Jag är snarare upprymd och vill hellre säga:
JAAA nu blommar löken! Honungslöken, för den är väl fin. 


Trodde den helt försvunnit från vår trädgård men så ploppade det upp några få exemplar.
Köpte några lökar  för flera år sedan. Men har inte sett till den på ett par år.


Inte så många så det räckte till en bukett som på Rosendal i fredags. Så läckert tillsammans med
Eukalyptusens grå blad i vasen på buffetbordet för avdelningen bakverk.


4 kommentarer:

  1. Åh, vilken underbar bukett!
    Ha en fin dag!
    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den! Önskar jag hade så många att det räckte till en bukett.
      Trevlig Midsommar!
      Annika

      Radera
  2. Men dräggel så läckert, har aldrig hört talas om honungslök, går det att äta? Vet inte om min kommentar gått fram ang stansar. Finns att köpa på Claes Ohlssons. Gå in och sök på stansar...tror att de kostar ca 150 kr. I fall du vill testa att stansa in bokstäver på matskedar och göra odlingsmarkörer :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla Annika! Blir ett besök på Claes O. Favoritbutik :) Vet redan vilka som kan tänkas få odlingsmarkörer. Det får bli sommarens pyssel. Leta skedar på loppis och stansa. Jag tror inte löken går att äta :) men jag vet faktiskt inte. Mer som Allium fast med små klockor.
      Önskar dig en riktigt trevlig Midsommar!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.