19 juni 2014

Glad Midsommar!

Passar på att önska en trevlig Midsommarhelg! Det hoppas jag på att det blir oavsett väder.

Så tänker jag komma ihåg att pynta maten med lite gräslöksblommor. Glömde det sist det var kalas.
Men fick till en god sallad med bland annat jordgubbar och sparrisbroccoli då i alla fall.



Jordgubbar i någon form är ett måste på Midsommar.
En dubbeltårta kanske. Först satte jag bara i två gubbar i tårtan då kan man
säga att det  såg ut som en bikiniöverdel XXL så skyndade mig att fylla på med flera.
Lite flaggor så är man ju hemma även på Midsommar.

Jordgubbar med glass eller citruskesella är ju också en höjdare.


Råkar det bli lite regn i slutet av helgen kan det hända att jag bläddrar lite i de här som jag just fått hem från biblioteket. Så nästa gång jag besöker Waldemarsudde är jag lite mer påläst.



6 kommentarer:

  1. Glad Midsommar!
    Jättefin tårta! Skrattade gott åt din "bikiniöverdel XXL"...

    KRAM
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och fortsatt trevlig midsommarhelg!
      Kram Annika

      Radera
  2. G L A D M I D S O M M A R!!!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Haha, en bikini!!! :) Men en god sådan, du är duktig med mat o bak, och vilken ursnygg sallad!!! Den Bindefeldtboken är jag verkligen nyfiken på, ser fram emot att kika i den, ha en fortsatt skön helg, trots kylan, brrrrr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari fortsatt skön söndagskväll till dig också!

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.