16 februari 2014

Pelikaner

Lite som en flygande gråsten. Men när man ser vingarna utsträckta förstår man att det kan fungera.
Det är värre med humlor. Hur de egentligen kan flyga är svårt att förstå.




Jag blev lite fascinerad av pelikanerna på USA´s västkust i höstas. Hur de kom inflygande i grupp och jag antar att de knep ett och annat ätbart just där vågorna bryter eller i vågdalarna  för det var ju där de höll hus.

De ser så speciella ut. Varje vecka när jag skjutsar sonen till gitarrlektionen blir jag  påmind om de  för då kör vi förbi en skylt med en Pelikan på, Pelican Storage. Men nästa vecka kan han köra själv som nybliven körkortsinnehavare.







Tur att de andra i familjen tröttnade snabbare än jag på att titta på pelikaners inflygning, 
annars hade jag väl suttit kvar där än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.