03 december 2013

Inte så pjåkig

Jag har inte varit så förtjust i Begonior. Men jag är inte sämre än jag kan ändra mig.
 

 
Tittade i efterhand på ett klipp med Hannu Sarenström och Victoria Skoglund se länken:
Inslaget med Hannu och Victoria som gick i lördagsmorse på Nyhetsmorgon i TV4.
 
Gillar de båda som även skrivit fina böcker.
Hannus bok Vinterkalas till exempel.
Trevlig att bläddra i och läsa så här års.
 
Victorias bok En trädgårdsmästares väg är också en favorit.
Julklappstips kanske?
Min bok köpte jag när den just kommit ut lagom till Trädgårdsmässan
på Älvsjö och fick boken signerad.
Lite extra eftersom både Hannu och Victoria går in under
etiketten husgudar hos mig.

 
Zetas trädgård är ju något utöver det vanliga.
Det är där hon håller hus.
Det finns fler inlägg därifrån, under den  påbörjade etiketten Guldgruvor.
Alla etiketter hittar du till höger i bloggens startsida och de är klickbara.
  
 
 

Victoria piffade en vit begonia med mossa och tallris och se det blev något helt annat.
Så nu står en vit Begonia hemma hos oss och får mig nästan att tänka på en julros.

 
Julrosorna är så fina, men jag får de sällan att överleva. 
 



2 kommentarer:

  1. Nej, inte alls pjåkig! Gillar inte heller begonia säskilt mycket, men det där var en fin dekoration. Påminner mig om att min farmor brukade ha något liknande arrangemang... Kul att se!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Tyckte om den vita ihop med tall. Men nu har jag köpt julrosor alla fall.... Står i vårt allra kallaste fönster och jag hoppas de överlever.

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.