08 juli 2013

Knytkalas

 
I lördags var det möte i vår vägförening i stugan med efterföljande festligheter i form av ett knytkalas.
Jag och en granne skulle fixa efterrätten. Vi gjorde varsin paj i långpanna.
Googlade på Rabarberpaj för många och hittade ett bra recept här på Koka ihop 
Det var för 14 personer. Man kan lätt ändra antalet i receptet så räknas det om.
 
Jag la till 1,5 liter delade jordgubbar häften hade jag i pajen och hälften strödde jag på efteråt.
Hade även på lite vita chokladknappar (istället för mandelspån)
som finns på påse innan den åkte in i ugnen.
Serverade med vaniljvisp och kesella citrus som tillbehör.
Kesella citrus är ny favorit inte minst till jordgubbar.
Känns lite nyttigare också.
 
Knytkalaset var jättetrevligt med roliga lekar, grill  och vädret var som på beställning.
Det kändes kul för det var längesen det hade varit en gemensamt fest.
Grannarnas barn hade även inrett en Lönnkrog i deras lada.
Riktigt mysigt såg det ut.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.