22 november 2019

Växthuset




Vårt växthus har anlänt! Visserligen som plockepinn och paket så mycket arbete återstår. 
Men till våren.... Mentalt sitter vi nog redan i växthuset med varsin god kopp kaffe.
Åtminstone jag. Hoppas vi ska få upp växthuset utan alltför många missöden så småningom.
Tror det kommer att bli ganska tålamodsprövande eller rent av utmanande.

Man ska ju fokusera på sina drömmar sägs det. Så ropade in två stolar och ett litet bord på auktion för lägsta tillåtna bud. Man kan ju hjälpa drömmarna lite på rätt väg....  Känner mig mycket nöjd över att ingen annan bjöd över. Samtidigt känns det nästan skamligt. Tänk vilket arbete att brodera och klä sitsen så fint och så slumpas de bort. Ja själva stolarna är ju också arbetade. Men bra att de kommer till användning ändå och lever vidare.

Föll för de blomsterbroderade sitsarna i grov ljusgrön väv. Sköna att sitta på också.
Tycker de kan passa i ett växthus ihop med mer råa grejer som rost och väderbitet trä.
Jag har såklart många bilder i huvudet :) Växthusdrömmen har ju funnits med i många år.
Blir vi fler runt bordet har jag andra gamla stolar på lut i garaget. De ska jag klä om med säckväv. Återbruk känns bra. Finns lite annat också som jag samlat på mig eller bara sparat just med tanke på ett framtida växthus.Vill att det ska vara flexibelt. Lite odling blandat med mys och en kaffehörna. Gläder mig så mycket! Ska bli så kul.

Hoppas på att hitta gammalt tegel till muren på växthuset. Ska titta på ett tänkbart i helgen.
Härligt med ett projekt tillsammans! Växthusdrömmen lever och blir verklighet. Så spännande!

Trevlig helg!



2 kommentarer:

  1. Ja, så fina stolar och så rätt med återbruk! Förstår att du redan "inreder växthuset"! Så roligt det ska bli att få följa ert arbete med det! Roligt när dröm blir till verklighet.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite idéer har jag såklart. Mannen är också på och tycker det är kul. Skoj med ett gemensamt projekt. Men än så länge plockepinn och packat glas i garaget.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.